Rid-paus

Kategori: Allmänt

Jag tar nog en rid-paus på obestämd tid. Jag mår inte så bra just nu, eller JAG mår bra men min kropp vill inte samarbeta längre.... :( Så tibbe får ha lite tålamod och nöja sig med träning från marken ett tag, men han tycker det är lika kul!

Idag lös-longerade jag för andra gången. Idag var det en timmer-traktor igång precis utanför paddocken och dom höll på att kapa ved så det lät gaanska mycket. Tibbe hade faktiskt fokus på mig men var så sjuuuukt lat! Jag trodde att han var sjuk först för han travade knappt. Men sen när han fick fatta galopp vaknade ponnyn och drog runt som en dåre i typ 10 min haha. Filmade några sekunder så ser ni lite av hur han sprang runt.




Idag kom han in på en gång jag bjöd in honom. Idag hade jag lite svårt att känna när det var läga att bjuda in honom eftersom han var (blev) så pigg hux flux. Men det skötte han själv och tog första chansen han fick att ta kontakt, men då skickade jag ut honom eftersom han ska komma när jag bjuder in honom, inte närhan har lust att komma. På en gång jag stannade upp så kom han traskandes in och ställde upp bakom mig och följde efter mig som en doggy dog. Sötungen! Han är så respektfull. Han saktar alltid av till skritt och kommer lungt, han kutar inte fram som en dåre, utan han respekterar mitt utrymme. Så ställer han sig alltid bakom mig, kommer aldrig framifrån. Och alltid RAKT bakom. Kommer han in lite från sidan så ställer han till baken så han står rakt haha. Perfektionist!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: