ahaaa

Kategori: Allmänt

EDIT: Hm... På en närbild på sjön så är badplatsen på andra sidan... Men det ser ut som att det går en väg/stig dunt, men den är ca 1,8km. frågan är om det är den som är igenväxt och sunkig? :(

Där mellan sträcken jag är osäker på om det går att ta sig fram. Ser även ut som att stigen tar slut oxå. plus att det är nån jäkla bäck om man ska över. och vägarna kan vara sånna som slutan vid nåns gård, och då får man ändå inte rida där. Men det visar sig! Det måste ju finnas nån sags strand som man kan få vara på med hästarna som inte ligger runt hela sjön??




Hihi, nu vet jag hur man kan rida till segersjön!! DIT ska jag rida nästa sommar. Glodde runt på hitta. det är en bra väg. Man rider på mellanvägen över till kvarsättsvägen. Man tar vänster på lvarsättsvägen och följer den ända tills den nästan är slut och då viker man av den sista utfarten till höger före stora vägen och följer bara den tills man kommer till sjön. Buslätt! DOCK så vet jag inte om jag har hittat en badplats eller bara sjön. Men om inte annat så är den vägen säkert plogad i vinter :)

STOR HISS till hitta.se


Det går ju en stig till höger där sträcket slutar och den går ihop med en annan stig drån vägen ovanför. Kan det vara en badplats??

Kommentarer

  • Helena säger:

    Kan säga så här: stigen som du undrar över på 1a bilden är inte att rekomendera. Det va den jag o carro red för massa år sen & redan då va den obefintlig. Genom sumpmark,hästarna sjönk, djupt dike, näe..hua.. det gör jag inte om! Så nej nej, rid inte den! På kvarsätts sidan av sjön vet jag inte om man får bada lr om det ens finns ställe att bada med hästar.

    2011-11-11 | 09:19:51
  • Lovis säger:

    Jo, det var som jag misstänkte då :( Men det kanske är en mysig väg att rida om man vill på långritt nån gång iaf :) Den måste ju vara plogad oxå, så så kan rida där i vinter nån helgdag :)

    2011-11-11 | 09:27:43

Kommentera inlägget här: