Hoppträning (igår)

Kategori: Allmänt

Skriver om hoppningen idag eftersom jag kom hem typ 11 :P

Vi gjorde en otroligt simpel, men VÄLDIGT svår övning. Vi red på två uphöjda bommar på ena långsidan med 6 galoppsprång mellan. Vi skulle pricka precis rätt och hästen skulle vara i balans hela tiden, annars fick den inte springa ur svängen efter övningen. Då skulle vi göra halt i fem sekunder och sen börja om.

På andra långsidan skulle vi galoppera på kvartslinjen med hästen lite utåtställd. Så rullade vi på tills det funkade, dvs typ 1000000timmar. tibbe försökte som vanligt gasa i svängen efter hindret och när jag då gjorde halt blev han INTE glad. haha. Då skulle han inte gå fram sen uten då jag bad honom gå började han backa, kicka och resa sig.. -.- Men efter ett tag insåg han att han fick springa och skutta över bommarna om han lyssnade på mig så då skötte han sig!

Överlag är jag nöjd!

Tibbe och jag skuttar över bom våren 2010.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: