Mot skolan och vidare

Kategori: Allmänt

Nu är klockan halv 10, dags att dra sig till skolan. Till fots :(

Sen ska jag nog hämta sadeln, ska bara flörta lite med mamma! Ganska lugn dag ändå, vi har egen arbetstid fram till halv 1 (därav att jag sitter vid datorn, fortfarande hemma) sen har vi konstarterna och samhället till klockan max halv 4. Och det är rätt toligt ämne faktiskt. Förra gången såg vi på en film om gatukonst och nu ska vi skriva lite om den filmen och kolla på folks redovisningar om olika konstformer (Jag har redan redovisat min, performance art)

Skvaderns schema är faktiskt bra när jag tänker efter. Vi börjr 08.45 varje dag. Sen har vi lektion till ca 11.00-11.30. Och nästa lektion börjar alltid kl 13.00. (förutom på fredagar då vi har gjort en specialera så vi får sluta lite tidigare). Sen har vi schema till kl 4 varje dag, men vi brukar oftast få sluta vid 15.15-15.30 nånting. och i läser i block, vilket innebär att vi bara har några ämnen åt gången. Nu har vi NK1, Konstarterna och samhället, Estetisk komunikation, SV1 och irdott. Alla ESMUS har kör oxå, men det är ju bara en fördel :)

Om nån undrar så går jag första året på skvadern, estet med musikinriktning.


Min klass :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: