Uppdatering

Kategori: Allmänt

Ojoj, det har hänt en massa saker hos mig. Jag vill inte göra allting offentligt än men det är roliga saker :)

Inatt sov jag hur lite som helst, det var övernattning på ridskolan. Jag tänkte gå på en lång promend med tibbe, men det började regna. Tibbe är inte precis förtjust i regn. Han stod längst ner i hagen och gnäggade på mig när jag kom typ som: Matte, skynda, jag blir blöt!!! Haha han är för charmig <3

Vi badade hans svans. Han är lite risig i kistan (höhö) nu. Tror han äter olämpliga saker i hagen när han inte har hö. Men det blir bättre när det fryser på. Han har trots allt alltid haft lite känslig mage. Jag duschade alla hans vita partier, sen stod han i boxen med hö och myste. Släppte ut honom när jag åkte hem vid halv 2, dock så ville han in igen han ställde sig vid grinden på en gång :P

I övrigt så känns han finfin nu. Trimmade (barbacka) häromdan och han var jättepigg. Roligt pigg, iband blir han ju bara studsig och dampig när han är pigg men då var han rolig för han använde energin till "rätt" saker, dvs superbra fattningar, övergångar osv.

nu måste jag sova lite. Pappa ska hämta mig kl 5, jag ska nämligen rida ridskolehäst idag! tihi. Rider istället för en kompis. Undrar vilken häst jag tänker välja. Hoppas det finns ponny att välja på (läs nicky)

Kommentarer

  • Anette säger:

    Har en sk. ridgjord (barbackagjord) som du kan låna om du vill. Den fäster man stiglädren och stigbyglarna på och har en vojlok under, istället för barbacka. Bättre för häst och ryttare.

    2011-11-04 | 22:09:01

Kommentera inlägget här: