longering och skritt

Kategori: Allmänt

Idag longerade jag tibbe, tänkte egentligen jogga ut honom, men det fick bli longering i skritt och trav, lite galopp. Jag tränade övergångar genom att helt enkelt säga "skriiiittta", "traaaava" osv. Han lyssnade på trava och galopp varje gång, men när jag bad honom sakta ner... hehe

Han var jättepigg idag, vilket var kul. han ville verkligen inte skritta, det var trav eller galpp som gällde. När jag tog in honom på mindre volt försökte han springa iväg för att undvika ev avsaktningar... :)


Bild från i somras.


Nej, matte, jag vill inte sakta ner! (bild från i somras)

Sen frågade carro om jag ville skritta ut på vector och ja, han är mysig och snäll så jag gjorde det :)


Jag & vector sist jag red honom, andra gången jag red honom idag.

Imorrn ska inte mattias tävla som det var tänkt, men jag ska ändå åka dit för att titta på Emma och Alex. Sen på eftermiddan ska malin klippa tibbe, eller ja, hjälpa mig att klippa honom. Lääskigt :O

Kommentarer


Kommentera inlägget här: