Igår:

Kategori: Allmänt

Igår trimmade jag med tibbe. Tova tog kort och filmade, så det kommer inte bara bilder utan även FILM. Det är skojj tkr jag. Iaf så gick det bra, högergaloppen är det jag är mest nöjd med på hela passet. Avbrotten har blivit bättre, nu smyger vi oss ner i trav istället för att bara typ tvärnita och sen trava vidare. Han är så känslig, så om man sitter tillbaka för mycket i avsaktningar så sätter han sig på haserna.. :P I galoppen tränade jag övergångar (som vanligt) för att han ska stärka sig ännu mer så jag kan börja hitta på lite roliga övningar i galoppen. Jag är jättedålig på det. I trav hittar jag alltid på övningar att rida, men i galopp så blir det att jag bara rider runt runt.

I traven gjorde jag en övning som jag hittade på medan  jag red. Jag red på en volt i tex vänster varv. Vid varje vändpunkt i volten gjorde jag en mindre volt till höger, utåt alltså. När jag har ridit ett varv på den lilla volten, alltså kommit tillbaka till den stora så gör man halt. sen fortsätter man frammåt, vid nästa vändpunkt gör man om den lilla volten + halten. Det gjorde tibbe lyhörd. Halter är inte tibbes starka sida, dels för att jag inte får honom på rumpan så bra än och dels för att han är en riktig smygare!!!

Aja, jag är nöjd med passet överlag inget bråk, hen blev tom lite trött på slutet, så han hade jobbat på bra!

Efteråt red jag på Malins comet. Han är så mysig den gamle gubben! Han var lite långsam i början, men sen kom han igång och då fick jag hålla in honom istället. Men man får vara lite långsam när man är 25 år.. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: