Ko-terapi

Kategori: Allmänt

Idag red jag och tibbe förbi kossorna själva sen han blivit rädd. Det gick över min förväntan. Nu ska vi gå förbi där så ofta vi kan med och utan sällskap så att han vänjer sig. Idag tog det kanske 50 min, jag ledde honom sista biten eftersom han började hetsa upp sig (hela taktiken går ut på att han ska hålla sig så lugn som möjligt för när han hetsar så går det inte att ta kontakt med honom) och då gick han så snällt så!
Vi skrittade kortaste mink stigen och sen red jag till stallet för att lämna ett fynd jag gjorde i skogen, nämligen en grön bucasgrimma! Japp, den hängde på ett träd där, aldeles oskyldigt och jag tog den.. hehe

Sen gick vi till paddocken och red lute skolor i trav, han jobbade på grymt och blev rätt så svettig, vilket han inte brukar bli i travarbete. Jag ska knåpa ihop ett litet träningsschema åt honom. Blir skoj!

Jag tog massor av fina kort idag på honom, men jag glömde såklart kameran i stallet, så får lägga in dom typ imorrn eller nåt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: