Inspirerande

Kategori: Allmänt

Ett väldigt peciellt och fint ekipage som har inspirerat mig väldigt mycket är Tove Fant och hennes fina Reperis.
Reperis är välrigt svårriden och otroligt pigg, men Tove rider honom ändå så mjukt och följsamt och får det att se busenkelt ut. Men jag kan tänka mig att det är otroligt krävande och att det är en tunn balansgång mellan en lugn och fin Reperis och en hetsig och het Reperis.

Jag kommer ihåg för flera år sedan att jag såg dom för första gången på youtube och jag blev helt tagen av Reperis. Sån himla glöd och vilja. Han verkar vara en otrolig häst med en stor personlighet och sån härlig inställning. FÖr att visa er vilket fantastiskt ekipae dom är så tänkte jag visa några filmer på dom :)

Kan tillägga att jag till en början bara följde dom på youtube men nu har jag även följt Tove och reperis på bilddagboken i flera år och jag slutar aldrig bli imponerad av Toves enorma viljestyrka och hennes kärlek till sin häst. SÅ himla underbart att se ett sånt här ekipage! Hennes billdagbok är enda anledningen till att jag har kvar min, för att kunna kika in på hennes och kolla läget ;)











SÅ himla duktig tjej! 

Dessutom har hon (tillsamans med sin syster) en superfin unghäst som jag har följt sen den var pytteliten. Ska bli himla kul att se vad det blir av den fina tjejen :) 

Så Tove, you go girl! Du är GRYM!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: