Resultat Bräcke Ridklubb

Kategori: Tävling

hela resan då:

Lastningen dit gick jättebra, tog väl en 2 min. så stod han som ett ljus hela den12 mil långa resan till bräcke.

sen startanmälde jag, gick banan och lastade ur.
Tibbe var taggad och nyfiken på vad vi skulle hitta på :)

L:D, Clearround
På framridningen var han jättelugn faktiskt. kändes riktigt trevlig stundtals. men det finns bara ett ridhus = framridning och hoppning ute. det var hårt och knaggligt så det gick ju inte att hoppa fram ute, knappt att galoppera.

man fick hoppa fram på första hindret och Tibbe tyckte att det var asnice, och busade lite efter hindret när vi hoppade fram, stollen. Sen skulle vi hoppa själv banan då. 1,2,3,4 och 5 var jättebra, lite dålig grundgalopp, men det påverkade inte så mycket mer än att vi fick extre språng på distansern, men vi kom fortfarande bra på hindren. 6an var en vit grind med hjärtan på, den var lite läskig så han bröt av och kollade på den, men jag smackade lite så tog vi den i trav. men iom det så tppade vi tempot mot sista och jag fesred så vi kom på halvsprång på det hindret. men annars är jag jättenöd, debuten på bortaplan. :) En vit rosett fick vi oxå.

L:C A0+A0
Tibbe hade hunnit vila lite i en box mellan klasserna och nu visste han vad som var på G, så han var mer taggad på framridningen. Men han lyssnade ändå bra. nu hade det tinat lite så man kunde hoppa fram lite ute (men man fick fortarande hoppa 1an inne på banan som framhoppning). TIbbe var ganska tittig, det var skarpa skuggor bakom hindren ilket resultarade i att han stannade första gången både på räcket och oxern. han är ju inte van vid at hoppa ute än så det går väl över. Sen när han väl hoppade så busade han så mycket (stort) att jag höll på att tugga grus en gång. :P Just då blev jag lite irriterad på honom. det är svårt att få flyt när hästen lägger på världens spark efter hindren, men han är ju bara glad.

Banan: Jag hoppade fram på 1an. Han busade inget denna gång, så det var bra att hn fick ur sig det på framhoppningen ;). Denna runda hade jag MYCKET bättre galopp och det gjorde ju att vi inte fick några extra på distanserna, tom lite trångt på en. Kändes jättebra. så 1,2,3 var svinbra, verkligen. till 4an blev det lite vingligt, men han hoppade bra ändå, vägen efter var fortsatt lite vinglig och jag var inte riktigt tydlig med viket hinder han skulle på. Det var ofc hjärthindret, så när han såg det så tvekade han och mina ben räckte inte så det blev stopp. men vi ggjorde en volt och kom igen, då hoppade han det med lite smackning och 7an hoppade han bra. Blev alltså ingen omhoppning, men med tanke på vilken bra runda det var utöver stoppet så är jag supernöjd ändå! :)

Tibbe var nog ganska mentalt utpumpad efteråt så när vi skulle lasta och åka hem sen så ville han inte vara med längre. Så mattias fick lasta honom och nu har jag fått några tips på hur jag kan göra när vi ska lasta. han stod naturligtvis som en ängel hela vägen hem igen och väl hemma fick han gå ut i hagen och smaska hö. :)


Så resultatet: L:D = 0 fel
                       L:C = 4 fel
BILDER OCH FILMER KOMMER!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: