Ridning x2

Kategori: Allmänt

Idag började dagen med att jag och mamma lämnade av felix på bussen tillbaka till gotland. Sen tvättade vi bilen i biltvätt men den blev inte ren :O Så då tvättade vi den igen ;) haha

sen åkte jag till stallet. Hade en lång pratstund med moa i stallet. Hon är en fin och omtänksam tjej hon <3 Men sen fick vi ont i våra små rumpor (vi satt i stallgången) så vi dammade mattorna i omklädningsrummet istället.

Red ner med alex till nya banan och ponnyn var.. MUMS!! ååh vad fin han var idag, främst i högergaloppen. HAn tenderade lite till trams i vänstergaloppen, men han gjorde inget. Provade ytterst lite förvänd galopp idag, gick också bra. Avslutade med lite tempoväxlingar i trav. Mumma vad fin han var idag. Känns som mitt jävluspass (mental-mässigt alltså) gjorde nytta igår, för han var himla lyhörd idag. han var väldigt pigg oxå, me like.

Sen fick jag rida fina Hälge. Fjärde gånge jag red honom idag, han va lika fin som vanligt. Jag gillar hälge men det är med skräckblandad förtjusning. Har nämligen blivit lite uppskrämd av folk som beskriver honom som värsta monstret som slänger av allt och alla. Men han är supersnäll, men han busar ju gärna till det ;)

Nu tänkte jag se på chuck (supriiiiise) och käka mazariner. See ya

Kommentarer


Kommentera inlägget här: