Dålig uppdatering- igen

Kategori: Allmänt

Nu har det vart dålig uppdatering. mamma har inte haft datorn hemma (våran vanliga dator är trasig).

Tibbe och jag ska iaf träna för Arnold Assarsson typ den 11-12 (?) eller när det va. Kul!

Han har varit lite halv-igång. Jag hade börjat sätta igång honom #på riktigt" Men då blev det knas med skon så han fick vila två dagar -.- men nu är vi på G. (om vi inte får oflyt IGEN). Ridningen iaf:

Igår: Red ett ORDENTLIGT pass i ridhuset. Intensivt ca 1 timme. endast trav och galopp (evighetsövningar) och en ordentlig skrittpaus i mitten av passet. Tibbe tyckte det var jätteroligt. Både han och jag gillar evighetsövningar. En av övningarna involverade både slutor, serpentinbådag i galopp, fattningar och avbrott. Han var riktigt trevlig! På slutet red jag på en 8-volt och bröt av till skritt och fattade ny galopp på x. Jätteduktig häst! Avslappnad, liksidig, bjudning. fin.

Idag: Red en sväng förbi galoppbanan bort  mot kvarsätt. Han var pigg, lite tittig bara men annars helt ok. Han blir ju alltid lite fjollig i skogen. Vi gick förbi en traktor där dom höll på att kapa träd med motorsåg. Vi tittade lite på den innan vi gick vidare- No problems. På väg tillbaka travade vi tom förbi den och han kyggade bara lite. Han blev ganska taggade på väg hem, studsade runt och gjorde några krumelurer, men idag var det bara gläjdebus så då är det helt ok. Han var svinpigg hela vägen hem och tuffade på som ett ånglok så när vi kom till stallet gick jag ut en liten promenad så han skulle få varva ned lite grann. Han var rolig att rida idag, jag gillar när han är pigg men att jag fortfarande kan få ut nåt hyffsat vettigt av ridturen. Jag vill ju att han ska tända till lite extra i skogen.

Imorgon ska jag ner till ridhuset och hymnastikhoppad och göra lite bomövningar. Jag ska skissa på lite övningar som jan va bra.


Lille-skutten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: