haha dålig uppdatering- igen

Kategori: Allmänt

men snart är det slut på det! Min dator är lagad när som helst och då minsann kan jag börja blogga igen :)

lite uppdate om ponnen min då. Han är skittrevlig att jobba med just nu. har börjat rida på ett rakt med fasta ringar nu och det funkar super! Dom två gånger jag provat alltså ;) Igår red jag i ridhuset och tränade galoppslutor för första gånger på seriös nivå. har gjort det nån gång bara några steg för att prova och då har det gått bra, så jag tänkte att vi kunde gå vidare nu till galopp, han är så pass säker i travslutorna nu.

Iaf så har han lättast för högerslutor, vilket är ganska logiskt eftersom han är kortare i högersidan. I vänsterslutorna får jag hålla lite mindre ställning och "tväring" till att börja med så han får strecha ut sig. Men det var väldigt balanserat ändå.

Gjorde även lite skänkelvikningar på diagonalen och han gjorde dom bra oxå! Vanligtvis brukar han spänna till lite och springa iväg i höger och släppa iväg bogen för vänster, men igår var han så duktig så. Min fina kille :)

Sprang över lite travbommar och hoppade lite 5½ oxå, så det blev ett kompinerat dressyr och hoppass. Han hoppade svinbra btw. Jämfört med förra gången var han myyycket mer framme för skänkeln och sista språnger som låg på ca 1m hoppade han sjuuukt fint över. Jag Fick användning för knäslutet mitt, tur det annars hade han hoppat mig ur sadeln bokstavligt talat. :P Alex skrek tom till "jävlar vad han hoppar".



Så pollen är skitfin. ute i skogen oxå *ta i trä*

Ses!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: