dagens ridning

Kategori: Allmänt

Idag så red jag, tova och helena runt kvarsätt.

Tibbe var ganska hysteriskt pigg/stressad (det är en fin linje mellan pigg och stressad..) och höll på med diverse rodeo och studsahoppa. Jag fick alltså inte ut nåt vettigt alls av det, men det kändes skönt att ha min glada och pigga gosse tillbaka.

Imorrn ska jag köpa kraftfoder till honom. Krafft grov 60 (som kan liknas med krafft-ponny som ej finns längre) och vetekli ska han börja få. Blötlägger då kraften och kliet tsm. en dl av varje morgon och em. Känns bra.

justja haha.. Nu har jag kommit på att jag ska lyssna på ridläraren när dom säger "slut handen" hela tiden. För ÄNNU än gång har jag lyckats stuka ett finger då tibbe sparkar bakut och jag ska ta tag i mankammen.. :P

Kommentarer

  • Emma säger:

    SV: Aw, tack! Needed to hear that. Är knappt jag vågar visa sig i ridhuset numera för att jag är rädd att folk ska tycka att jag är så lång på honom. Sjukt att man låter andra få sån makt över ens liv egentligen..

    2012-01-08 | 21:51:21
    Bloggadress: http://zpeedhunter.blogg.se/
  • Tova säger:

    Dian fingrar </3

    2012-01-09 | 08:13:48
    Bloggadress: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här: