lördag och söndag

Kategori: Allmänt

igå blev tibbe vaccinerad mot hästinfluensa. Väterinären hade inte med botulismsprutan så den få han om några dagar istället. så nu blir det att te det lugnt i ett tag IGEN. fan vad less jag bli. hela hösten har det skitit sig lite för mig och tibbe. det känns som vi trampar på samma ställe och inte utvecklas. 

Det har ju varit massor av grejer på senaste tiden som gjort att jag måste ställa av honom. först åkte jag till stockholm (shs), sen blev han ju sparkad, jag åkte till mormor över jul, jag har inte haft nån sadel och nu blev han vaccinerad och ska snart bli det igen. 

Jag kommer inte ha råd att köpa sadel förrän vi har flyttat. och vi kommer förmodligen flytta i mars. men när vi har flyttat så blir det som en nystart och mitt liv kommer förändras till det bättre.

* Tibbe kommer bli min på riktigt (fast sånt vågar jag inte hoppas på för mycket) 
* Jag kommer kunna köpa en splitter ny utprovad sadel till tibbebus.
* när jag säljer pessoan så har jag typ 7000 spänn i fickpengar (ny ridhjälm + ridstövlar?) Kanske jag köper en westernsadel? (vill ju lära mig western med tibbe.)
* Jag och mamma kommer bo i en jättefin lägenhet som är lagom stor.
* jag får närmre till stallet, och plattare väg, vilket kommer motivera mig till att cykla/gå/springa till stallet oftare. 
 

IAf back to subject. jag skrittade ut med tibbe igår tillsammans med helena. tibbe var snäll men lite töntig. skyggade för saker och så.

Idag... hm ja.. jag har väl inte haft den bästa söndagen. jag vaknade vid 10 och hade inte ens hunnit äta upp frukosten innan jag fick världens migrän. jag gick och la mig och tyckte synd om mig själv. gick till toan med jämna mellanrum och ville kräkas, men slapp det som tur var. tillslut somnade jag och vaknade vid halv 6.. nu känner jag mig lite bättre. har lite ont i huvudet fortfarande och ser lite knepigt. men jag ligger inte i sängen och grinar längre.

Fina lilla mamma tog hand om mig hela dagen också :)

så det blev inget stall för mig idag som ni förstår. Tova var så snäll och mockade och fixade maten åt honom. vet inte om hon gjorde nåt mer?

BTW igår var jag på biteline med tova, det var trevligt. käkade pizza och glass och snackade skit :)

Kommentarer

  • Tova säger:

    Jag gick en liten promenad med han :) Bort mot kossorna (jag orkade inte kämpa mig uppför Ivarsbacken, tänkte gå övre nedre först men asså.. nä XD )



    Han var jättesnäll :)

    2012-01-16 | 08:16:10
    Bloggadress: http://kazince.blogg.se/

Kommentera inlägget här: