Svar på fråga

Kategori: Starla

Var nån som undrade vem starla är.

Starla var en häst som jag hade i vintras, samtidigt som tibbe. Kort sagt så är hon ett varmblod f.04. jag red henne när jag var 13 och hon precis fyllda fyra, det är så jag visste vem hon var sen innan.

fick veta att hon skulle åka på slakt förra vintern för att ingen ville ha henne som ridhäst och hade varit dumma mot henne. Så jag räddade henne och gav henne en andra chans. Vid den här tiden hade jag väldigt många tankar snurrandes i huvudet. gymnasieval, slutbetygen, stress över hästarna och några andra saker som jag håller för mig själv. Jag orkade helt enkelt inte psykiskt. Det stod mellan tibbe och starla, vem jag skulle ha kvar.
För mig då, var det givet att ha kvar tibbe. Så jag lät starla gå. Mitt livs största misstag.

Hon mår förvisso som en prinsessa nu, föl i magen och allt. Men jag gör inte det. Om det är något jag ångrar i mitt liv så är det att jag inte kämpade för henne. För första gången i mitt liv gav jag upp på nåt jag trodde på. och det sög.

Som sagt, jag har några planer på att försöka ta tillbaka henne till hösten, när hon blivit avvand fölet. Men vi får se hur det blir...

Det räcker nog som svar. Starla är alltså min förra häst som jag inte har kvar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: