flyttat, köpt sadel och sådär

Kategori: Allmänt

Under min frånvaro från bloggen har jag hunnit utveckla en hemsk ovana. Jag har blivit... en shoppaholic. Har bränt närmare 4000 spänn på kläder, skor, smink och perfymer. Så nu har jag gett mig själv ett tillfälligt köpstopp! Förutom till tibbe då ;)
 
Ja, på hästfronten rullar det på. Tibbe skulle besiktas för jag ska ju köpa honom. Men han gick inte igenom. Han accepterade inte böjprov fram och på båda bak visade det sig en liten övergående hälta. Det upptäcktes även att hans mun inte såg så bra ut. Dock inget allvarligt eller ovanligt för den delen. Enligt veterinären har nästan 70-80% av alla hästar problem i munnen. Så nu kommer han ridas på bettlöst en tid och sen på novabett/bettlöst. Inget köp blev det alltså. istället en trip till atg på hältutredning och i sommar en till för att kolla munnen ordenligt och se om mit bettlösa ridande gjort något positivt.

Ojdå, nu ska jag tydlige se på film med min fina mamma. Så mer uppdate senare hejdå!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: