hemma igen m. pollen

Kategori: Allmänt

jag åkte dit med inställningen att det skulle ta MINST två timmar och att dom skulle hitta massa fel och det skulle bli vila, återbesök osv.

Jag fick börja med att gå och springa på springgången. sen longering i alla gångarter, buskul tyckte tibbe och bockade och hade sig. :) Sen börje dom bak. ingen reaktion. Jag blev chockad,  eftersom han tydl var så halt förra gången. sen fram. och det gick ju inte. hon la handen på bogen och då reste han sig. Så då kom det en medhjäpare och bremsade då gick det kanoners. och ingen reaktion på nåt ben. sen böjde dom alla benen igen på nåt annat sätt. inget då heller. så han var HELT ok i benen. så jäkla skönt!

dom frågade ifall vi ville att dom skulle titta i munnen när dom ändå höll på. Visst, tyckte jag och mamma. så då fick han gå in i en såndär "bur" som dom kollar tänder i och fick lugnande. och ja, tänderna var ju lite nedslitna, men det var inte så farligt som distriktarn hade beskrivit  det som. jag fick oxå känna. så jag sa att jag hade tänkt rida på bettlöst och novabett och det tyckte dom lät bra. Tibbe biter fast i bettet och på det viser har tänderna slitits ner. det var ju bra att det upptäcktes nu, innan han tagit skada av det.

I efterhand känns allting jättebra. jag trodde verkligen att det skulle va nåt.

I överlag tyckte dom att det var en snäll men bestämd kille. och att han va fin i kroppen och jämnt musklad, det var ju kul att höra :) men det viktigaste av allt är sj'lvklart att han mår bra! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: