Klättring med moa och gadd

Kategori: Allmänt

Idag red jag ut med moa och gadd. vi började att trava minkvägen (ca 1km) och sen red vi upp till masten 4 gånger i trav och 4 gånger i varje galopp. Vi tog en liten längre avskrittning via fårstigen hem, det var mysigt :) Tibbe kändes fräsch idag. imorrn ska jag kanske ner till ridhuset/nån paddock en snabbis. ska få låna moas mattespadd. vill testa med ilägg framm för tycker att sadeln är liiite vid så den lägger sig lite i framvikt. men tanken är ju att han ska muskla på sig vid bogen och då måste han ju ha nåt att "växa i". Red utan svanskappa idag, och sadeln åkte inte fram!! Yeeey :D Hoppas hoppas att jag kan rida utan den.

Sen hade vi stallmöte. Ingen komentar om det. Låter allt passera. Blir bara jävligt lss när man står i ett helkollektiv och folk helt ärligt inte VILL ha raka fasta regler. och gnäller på saker som inte funkade för ETT ÅR SEDAN. förra sommaren.... Men det var då! Suck.. aja, ny dag imorrn. Jag åker till stallet för att ta hand om min häst. Jag vet vad jag gör och inte gör så jag tänker ignorera dem som har mage att klaga på vad andra inte gör när man själv inte gör ett PISS.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: