tagga...

Kategori: Allmänt

tävling imorrn. :) Hoppar en L:D till och börja med men kanske anmäler L:C oxå.

igår kom min efterlängtade sadel <3 Men eftersom en är helt oriden så kommer jag ha syntetsadeln imorrn. men sen äre den nya som gäller :)

Idag red jag på mellanvägen och joggade bara ur energin lite grann. sen smörjde jag och duscade hans vita partier.

det hände dock en liten olycka i duschen.
jag höll på att schamponera in hans ena bakben och hade lagt ifrån mig slangen. vi har sån där slang med munstycke som man trycker så sprutar det och när man inte tryker så är den "av".
Iaf så höll jag på vid bakbenen som sagt och helt utan förvaning så flög munstycket på slangen iväg och det började tokspruta vatten på/bakom tibbe. Han fick såklart panik och slängde sig frammåt eller nåt och råkade i förbifarten sparka mig i huvet så jag for in väggen :( Det hela gick så snabbt så jag förstod inte först vad det var, men sen såg jag att det var slangen han var rädd för. Tibbe hade som sagt panik och försökte ta sig loss från ducsken så jag försökte vänta ut honom lite så han stod still innan jag stängde av vattnet.

lite tänkande hade jag iaf, vett nog att vänta tills han stod still innan jag gick in i ducksen igen Det gick bra med åde mig och tibbe, han hade glömt det efter några minuter, men jag fick en rejäl bula i huvudet. Känns ungefär som en halv pingisboll. Men jag tror inte jag fick hjärnskakning eller så för jag känner mig normal, dock lite huvudvärk såklart. :P Onödigt att det skulle bli så, men tur i oturen.


Kommentarer

  • Fanny säger:

    Skönt att det gick bra i alla fall! Lycka till med tävlingen! :D

    2012-03-25 | 11:45:54
    Bloggadress: http://fawila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: