Tävling näset 26/5

Kategori: Tävling

Idag var det täving då :) HOppade L:D & L:C. Lastningen dit gick på typ 1 minut, så duktig!

Han var dock välidgt tittig på hinder idag. Vi nollade i båda klasserna. Våran första om hoppning gjorde vi oxå. Han är ju väldigt grön, hans 3e tävling med mig och min 3e någonsin. Det märks ganska tydligt eftersom han nästan stannar framför hindren och kollar på dom innan han bestämmer sig för att hopa, så det blev att vi hoppade väldigt många hinder helikopter style. Men han har ju en propeller i rumpan eller nåt, för han nuddade bara två bommar samlanlagt i båda klasserna med sina knäpp-språng.

Det är en rutinsak tror jag. Klart att det är konstigt. Nya hinder, ny paddock, nytt allt. Så det är bara att hänga kvar på den här nivån. Gör nog inte så mycket att vi missar gräset, för jag kände efter idag att han inte är redo än. För mycket nerver.

Men han är så lugn och stabil lillen. Mellan klasserna gjorde vi en chansning och lastade och han gick bara in! Och samma sak när vi skulle hem.

En liten läskig sak hände. Dom sa i högtalaren "Alla uppmärksammar detta. En häst har fastnat i transporten, regisreringsnummer xxxxxx." Jag hade lämnat tibbe i transporten med en höpåse och vet inte reg numret. Så jag ba "åh nej, tänk om det är tibbe." Men när jag kom till transporten hördes det inte ett ljud och när jag öppnade dörren var han typ "Tjeenare :D"  Men obehagligt! Hoppas det gick bra för den som satt fast :/

det kommer bilder, har även film (från bräcke oxå) men jag måste hitta kameran ;)

Han fick iaf en rosett i L:D efterosm vi var felfria. i L:C blev det ingen placering eftersom han backade av så mycket. Men jag är super nöjd med honom!!

   k

Kommentarer


Kommentera inlägget här: