Bra och dåligt pass MINST sagt..

Kategori: Allmänt

idag red jag i ridhuset med tibbe. Han kändes skitfin! Gjorde öppnor, slutor, skänkelvikningar. Fokuserade mest på lösgörande i traven, red även ganska mycket serpentinder med volter och sånt. Och han kändes faktiskt fin i traven, sådär "normal-fin" men idag kändes det som mycket mer då eftersom det inte varit så vanligt på ett tag ;) I galoppen red jag en 8-volt i hela ridhuset och det var meningen att jag bara skulle göra ett snabbt avbrott och fatta ny galopp MN- Tibbe blev astaggad! Så jag var tvungen att trava massa volter mellan byterna och jag kan ju säga att avsakningarna INTE skedde på medellinjen ;) skitkul, för då har man liksom "något" att jobba med, gillar när han är sådär pigg. 
 
iaf, så var han skitfin överlag, red i nästan en timme i ridhuset (borträknat vägen dit och hem)
 
okej, det var det bra med passet :)
 
Det sämre var på väg hem.. 
 
jag skrittade på lång tygel upp för backen i kolsvart mörker, hade ingen lampa. Står dessutom i lättsits och har helt långa tyglar. Och tibbe lunkar nöjd och belåten. Helt utan förvarning (tror jag iaf, jag såg inte ens hans orön pga mörkret..) exploderar han och gör en 180 grader toksnabb vändning och börjar skena.. Jag for i backen när han vände och landade på den frusna knöliga leran..Fy helvete vad ont det gjorde, först tog jag mig inte ens upp och alling snurrade ett tag. Tibbe hade stannat några meter bort och stod och glodde ;) Men som den prins han är, när jag hade lyckats ställt mig upp så kom han gående till mig, så jag kunde luta mig en stund mot honom till världen hade slutat snurra lite ochc sen lyckades jag kravla mig upp iaf.Som den mindre snälla hästen han är så fortsatte han tramsa på väg hem, men hem tog vi oss iaf. 
 
Jag tog av honom grejerna och bara ställde in honom i boxen utan borstning eller någonting. 
Pappa var mindre glad när han hämtade mig. och tibbe sjönk rejält på favortilistan. 
 
Men det var inte lillpluttens fel, han skämdes faktiskt i stallet <3 
 
Nu är jag lite död, vågar inte vakna imorrn hehe... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: