You can't see what's in front of you, but it's there all the time

Kategori: Allmänt

Idag har jag känne mig riktigt risig, sådär som man kan göra en gång i månaden.. höhö 
 
Så jag har kollat på greys anatomy och sen spelade jag in en låt som jag skrivit. tog väl fem timmar. sen åkte jag till stallet. tjurskallen i mig gav sig ut och red, men det var INTE en bra idé. 
 
Tibbe är inte en sån där schysst häst som kan känna när ryttaren inte pallar massa bus, utan han gör tvärt om och passar på att busa ÄNNU mer när jag inte orkar stoppa honom. Och det gjorde han idag.. 
 
Redan på stallplanen började han fjanta sig för en skottkärra, 60m senare för en elstolpe som låg på backen, 20 meter efter för en bit granris, 5 meter efter för en bil som ALLTID står parkerd på samma ställe. OSV. Intekul tibbe! 
 
Toppen var nog iaf när vi går på kvarsättsvägen, 2 meter höga snövallar på varje sida av vägen. jag ser på 86an att det svänger in en lastbil på vägen vi är på. Då tänker jag att jag ska skynda mig att trava fram till avfartsvägen MEN- precis bredvid så låg det två ponnyätande snöklumpar på lur, så vad gör mig överintelligenta ponny, precis när lastbilen dyker upp runt kröken? Jo! Han slänger sig ut i vägen, så lastbilen fick tvärninta (ren tur att han fick stopp) och en snopen tibbe gick in på avfartsvägen, för att sen skena en bit när lastbilen körde förbi. Sådär fortsatte han hela vägen hem. Tillslut så hoppade jag av och ledde honom för att jag var så less så jag inte orkade rida mer. Då gick han och tuggade på min jacka resten av vägen.. -.- ooh vad jag älskar tibbe ibland. 
 
Han fick ingen morot efter den här ridturen. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: