Nyårs MÅL/ÖNSKNINGAR

Kategori: Nyårslöften

Hej. jag har funderat på vad mina och tibbes mål för i år skulle kunna bli. Jag vill inte sätta löften, eller mål som jag inte kommer nå. Så det här blir en mix. det här är ju saker jag vill med tibbe, så då blir det ju alltså som mål. men om jag inte uppnår dom så vill jag inte bli allt för ledsen. Så here it comes: 
 
Tibbe:
* Hitta en bra sadel som passar och ligger bra på tibbe som vi båda trivs i.
* Hitta en fin och bra känsla i dressyren igen. Det har vi inte haft (mer än enstaka fall) på nästan 1 år..
* Fota på honom mer! Och filma!
* komma över min kombinationsrädsla hehe så vi kan:
* Starta L:B hoppning.
* Starta ett L:B och L:A (om vi blir redo) dressyrprogram ihop (med valfritt resultat)
* Köpa en dressyrsadel
* Komma ihåg att Tibbe är Tibbe och att han aldrig menar illa.
* Inte bli arg på tibbe när han busar
* Jobba med Tibbe helhjärtat och få ännu mer förtroende och ge honom all tid och kärlek jag tycker att han förtjänar.
* Lära mig tömköra honom bättre.
 
För mig:
* Försöka vara en bra människa som tänker på andra och vill hjälpa till när jag kan.
* Inte ta på mig för mycket ansvar på en gång.
* Lära mig när kroppen säger ifrån och lyssna då. 
* Hålla mig någorlunda på rätt sida med skolan.
* Prata med folk jag litar på om jag grubblar över något istället för att hålla inne.
* Lyssna på folk som jag bryr mig om när de behöver prata om saker som de grubblar på.
* Stå upp för mig själv, säga vad jag tycker och inte låta folk stampa på mig. 
* Byta tanken till verksamhet och göra istället.
 
FEL! När jag läste igenom alla dom här målen (kraven/förväntningarna?) till mig själv, så såg jag. Alla dom  här sakerna, man kan inte göra det på samma gång. Jag ändrar det till det här:
 
Jag vill alltid göra mitt bästa och det bästa för både mig själv och folk i min omgivning och tänka positivt. Ta ansvar över mig själv och ingen annan, samt lära mig att inte ta på mig mer ansvar en jag kan ta (säga nej).
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: