Tjena

Kategori: Allmänt

Tänkte bara kika in en snabbis och säga att TIBBE VAR FIN IDAG! PÅ NOVABETT!?!? Han har funkat ok, ridbart på novabett när jag har haft graman, men idag red jag ut barbacka en sväng och han var fiiiin. Omg. Hoppas verkligen att det inte var en engångsgrej. 
 
iaf så var det extremt mycket dimma. Jag överdriver inte om jag säger att jag såg max två meter åt alla håll när vi var ute. Tibbe tyckte det var läskigt och lekte bakskygg hahaha. Positivt med det var att han inte hittade något annat att bli rädd för :) Vi var bara ute en kortis, 40 min skritt och trav. men ååh han kändes som en ridbar häst idag med novabett. tror det var nyttigt för honom att ridas med pelham ett tag. 
 
Imorgon har jag friluftsdag så då tänkte jag passa på att gå till ridhuset och prova novabettet där om jag vågar. annars väntar jag med det och kör pelham imorrn. Fast jag vill inte rida för mycket på det då tibbe kan bli kaxig mot även det då. ;/ får se hur jag gör! Kanske tar med det och tar på det om han bråkar. 
 
Jag har varit busig och kollat på en klubbtävling på ridskolan som kommer va den 3e mars. Funderar på att va med, dock får privata bara va med i avd b. Men man får ju liksom lite feedback. Är sugen på att prova L:A3 (2013) men om jag är med lär det ju bli L:B2 typ. haha. Det är förvänd galopp med i L:A3 och vi har inte tränat på det så mycket, och när vi har gjort det så har tibbe oftast ballat ur och tjaffsat hehe.. :P
 
bild från i år som josefine har tagit :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: