en gammal dikt...

Kategori: Allmänt

...som jag skrev för några år sedan om/till tibbe. Kanske lite motsägelsefull och så, men ändå fin! 
 
Slänger in en bild från när tibbe hade rymt från hagen och frida fick springa ut i morgonrock och hämta honom! Bilden är tagen av fridas granne haha :) 
 

Min fina vackra häst

Det är du som känner mig bäst

Din mule mot min kind

Värmer som en sommarvind

Du är så go, aldrig stygg

Du bär mig säkert på din rygg

Jag älskar dig, det ska du veta

När du i din hage beta

Pälsen din den blänker

Jag undrar vad du tänker

Du är min lilla skatt

Även fast du kan få fnatt

På solskensritt i full galopp

Snälla låt det ej ta stopp

Backe upp och backe ner

Nu syns vi inte mer

Aldrig utan dig min prins

Jag är så glad att just du finns

Du är så fin att jag faller i gråt

Aldrig ska vi skiljas åt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: